Renki atodūsius jau nesamus, bet būtus,
smėlėtom kopom mintimis eini, eini,
bangas dar gena vėjas, baltos putos supas,
dar baltasparnis paukštis debesy.
Nors tau atrodo, kad buvai ir kad esi,
bet laikas atsiliepia tau tik būtas,
ir tie, kur šitom pėdomis nuėjo ten visi,
suplyšo ir subliūško lyg tos jūros putos.
Tik neša vilnys ošiančios kažką į čia –
laukimą būtą, burę, plyštančią audroj,
ir tu esi vienos vilnies vienam laše,
ir jis suduš į krantą atsimušęs tuoj.
Ir burė skęs, ir lūpos dar šnibždės – ne čia
esi ir ne dabar, - ir žodį paskandins vilnis – rytoj.
Autorė dramatizuoja lyrinio herojaus emocines reakcijas ir bando nuspėti jų tendencijas. Deja, eilėraštis - šiuolaikinio gyvenimo ir visuomenės dvasinės būsenos indikatorius, ir Autorės vertinimą patvirtina daugelio kitų autorių eilėraščių tonacijos.
Puikus socialinės lyrikos pavyzdys.
Nėr pagrindo čia neskelbti – publika be vieno sluoksnio, kaip ir tortas: jau ne tai. Verta patyrinėti tą tortą: štai šitą pačią temą prikimškite numylėtos nihilcino butaforijos, padėkite spąstuose – pramoga pamokanti.
Pasvarstysim kada, kaip veikia štampas – balana,
Kada kenkia, kada ne. Kas kritikai do berneliai...
O „Buvo“ – įsižiūrėkite ir matysit savarankiškai, ką reikia perkepti, paskrudinti.
Koncentracijos reikia. 3 .
Vis tik paskutinės dvi eilutės man kažko neįsipaišo į bendrą kontekstą. Tikiu, kad norėjosi pakeist ritmiką ir išvengt taip visų bijomo baubo siaubo banalumo, bet kažin ar tai gelbsti ir ar tai šiuo kart pasiteisino :) 2