Rašyk
Eilės (78682)
Fantastika (2317)
Esė (1574)
Proza (10994)
Vaikams (2724)
Slam (83)
English (1197)
Po polsku (375)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 15 (3)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Daugelis esame girdėję apie satanizmą. Bet daugelis, ko gero, labai nustebtų sužinoje, kad satanizmui gali būti artima tai, kuo kiekvieną dieną užsiima daugybė žmonių, tarp jų ir jie patys. Ar gali būti taip, kad satanistinis požiūris į gyvenimą mūsų visuomenėje dabar klesti labiau, nei bet kada anksčiau?

Visų pirma, reikia atsakyti į klausimą – kas yra satanizmas ir kaip jis pasireiškia? Satanizmas liaudyje dažnai laikomas tokiu elgesio stiliumi, dažniausiai būdingu paaugliams, kai yra rengiamasi juodais rūbais, auginami ilgi plaukai, nešiojami apversti kryžiai ir kapinėse rengiami naktiniai vakarėliai. Žodžiu, tarsi dar viena iš daugybės paaugliškų subkultūrų. Bet iš tikrųjų taip nėra. Juodi rūbai, naktinės pramogos kapinėse – tai tik kvailiojimas ir išoriškas bandymas šokiruoti visuomenę, pasijusti „kitokiu“. Tikrosios satanizmo esmės visa tai neatspindi. Satanizmas yra labai giliai įsišaknijusi ir plačiai paplitusi pasaulėjauta, beveik filosofija. Tikrieji satanistai gali būti apsirengę kostiumais, pasikabinę brangius kaklaraiščius, kalbėti gražiomis, gudriomis, nugludintomis frazėmis. Tikrieji satanistai gali net nežinoti to, kad ideologija ir gyvenimo būdas, kurį jie atstovauja ir palaiko, yra grynai satanistinis. Jie gali tai vadinti kitaip – modernu, šiuolaikiška, madinga ir panašiai.

Ar iš tiesų satanizmas yra giliai įsišaknijęs šiuolaikinėje visuomenėje? Pažvelgus į tai, kokios vertybės vyrauja mūsų šiuolaikinėje kultūroje, kas yra laikoma modernumu ir pažanga, o kas yra išjuokiama kaip „atgyvenos“, išvada peršasi viena: satanistinė ideologija yra labai giliai, iki pačių pagrindų persmelkusi mūsų visuomenę. Tik mažai kas ją pavadina tikruoju vardu.

Kodėl satanistinė pasaulėžiūra laikoma blogiu ir yra priešinama su tradicinemis religijos vertybėmis? Satanizmas iš esmės yra tai, kas yra priešinga tradiciniam didžiųjų monoteistinių religijų mokymui, priešinga tradicinei moralei, ant kurios šimtmečius buvo kuriamos civilizacijos, formavosi tautos, kūrėsi valstybės . Tradicinė religinė moralė – tai mūsų visuomenės istorinis pagrindas. O šiuo metu, deja, ji griūna. Pasaulis šiuo metu yra labai ryškiai susiskirstęs į dvi pozicijas.

Vienoje barikadų pusėje stovi didžiosios abraominės religijos: krikščionybė, islamas ir judaizmas. Iš esmės tai yra trys vieno ir to paties monoteistinio tikėjimo į vieną Aukščiausią Visatos Absoliutą formos. Priešinti krikščionybės ir islamo (kas šiais laikais yra labai paplitę) nėra jokio pagrindo. Skiriasi apeigos, šventės, bet tai yra tik forma, o turinys yra absoliučiai tas pats: krikščionių Dievas, musulmonų Allah ir judėjų Elohim yra vienas ir tas pats. Senasis ir Naujasis testamentas yra bendras islamui ir krikščionybei. Pranašai ir iškilios asmenybės nuo Abraomo ir Izaoko, iki Marijos ir Jėzaus yra tie patys (sunku pasakyti, kodėl krikščionys taip ir nepripažino Mahometo mokymo, nors jo mokymas, išdėstytas Korane, niekuo neprieštarauja krikščionybei ir dar labiau pagilina jos idėjas, o krikščionys yra laikomi ne „netikinčiais“, o „knygos broliais“, t. y. to paties Šventojo Rašto ir jo tiesų išpažinėjais). Nuodėmės ir dorybės, moralinis kodeksas – taip pat yra tie patys. Taigi, šiais laikais paplitęs šių didžiųjų religijų priešinimas yra absoliučiai beprasmiškas, nes abi religijos yra analogiškos, kilusios iš tų pačių istorinių šaknų, ir stovinčios vienoje pusėje – Dievo, dorovės, dvasinio žmonijos tobulėjimo pusėje.

Kitoje barikadų pusėje stovi PRIEŠTARAVIMAS. Juk pats žmogiškąsias ydas įkūnijančio įvaizdžio – Šėtono pavadinimas yra kilęs iš žydų kalbos žodžio, reiškiančio prieštaravimą, nepaklusimą. Tai tas, kuris nusprendė, kad jam nereikia Dievo autoriteto, kad jis pats sau „dievas“, jis viską žino geriau, ir gali nepaklusti amžinajai Visatos tvarkai bei moralinėms normoms. Biblijoje yra labai vaizdinga alegorinė istorija apie Liuciferį (musulmoniškas jo atitikmuo yra Iblis), kuris, būdamas pačiu gražiausiu ir talentingiausiu iš visų angelų, nusprendė, kad Dievas jam ne autoritetas, ir jis pats gali būti lygus Dievui ar net aukštesnis už jį. Vis tai jam baigėsi griežta ir teisinga Dievo bausme. Ar tai nėra alegorija į žmonijos elgesį? Juk žmonės yra patys intelektualiausi ir labiausiai išsivystę iš visų gyvų padarų žemėje, „vieninteliai sukurti pagal Dievo paveikslą“ (t. y. turintys protą ir sugebėjimą kurti). Deja, žmonija akivaizdžiai kartoja Biblinį Liuciferio kelią – būdami ypač gausiai apdovanoti ir sugebantys keisti pasaulį, tobulintį jį ir kurti modernias naujoves, žmonės pradeda keltis į puikybę, patys save laikyti dievais. Koks bus viso to finalas? Ko gero, tikrai liūdnas.

Satanizmas neigia bet kokį aukštesnį moralinį autoritetą. Jeigu didžiosios abraominės religijos turi labai griežtas moralines normas, kurių kiekvienas žmogus turi laikytis, tai satanizmas iš esmės yra absoliučios laisvės nuo bet kokių apribojimų ideologija, kur žmogus gyvena tik sau, be jokios moralinės atsakomybės prieš pasaulį ir žmoniją. Tą labai aiškiai išreiškė du patys garsiausi satanizmo ideologai – Aleisteris Crowley, paskelbęs esminį satanizmo principą „do what thou wilt“ (senovine anglų kalba) – „daryk tai, ką nori“, ir 1966 metais JAV šėtono bažnyčią įkūręs (gal ne tiek įkūręs, kiek ištraukęs iš pogrindžio) Anton Szandor La Vey, kuris savo „Šėtono Biblijoje“ (išverstoje ir į lietuvių kalbą) pasisakė už absoliučią laisvę biologinei prigimčiai ir bet kokių tabu sulaužymą. Ar tai neatrodo kažkur girdėta? Taip, visa tai labai girdėta. Girdima kas dieną ir visur. Masiškai kartojami lozungai apie gyvenimą sau, pasenusių tabu sulaužymą, pasenusiuos moralės atsisakymą, instinktų išlaisvinimą ir t. t. Tas pats prieštaravimas tradicinėms vertybėms, kurios nėra laužtos iš piršto ir turi konkretų, gyvenimo praktika paremtą pagrindą, kodėl vienas ar kitas reiškinys yra blogai.

Labai svarbus požiūrio į visuomenę, žmonių sociumą skirtumas. Krikščionybė ir islamas yra bendruomeniškos, pasaulinės religijos (judaizmas – labiau tautinė). Jose visų pirma yra akcentuojama bendruomenės, žmonijos, sociumo gerovė, ir tik po to – atskiro individo. Kiekvienas turi stengtis būti doras, nedaryti kitam nieko bloga, galvoti visų pirma ne apie save, o apie kitus. Asmeninė gerovė krikščionybėje ir islame gali būti pasiekiama tik atiduodant duoklę (nebūtinai materialine prasme) visuomenei, pagal principą „kai bus gerai visiems, tada bus gerai ir man“.

Satanizmas užima visai priešingą poziciją. Satanizme svarbiausias esu AŠ, mano EGO, mano gerovė, mano poreikiai, mano norai. Kiekvienas turi rūpintis tik pats savimi. Man nepriklauso rūpintis kitais (na, nebent tik kelių artimiausių mylimų žmonių ratu, nors ir tai nebūtinai), visuomenės problemos – tai ne mano reikalas. Jeigu aš galiu pasiekti savo gerovę pasinaudodamas kitais žmonėmis – be jokių skrupulų galima tai ir padaryti. Ar tai vėl neatrodo labai panašu su tuo, kas yra paplitę šiuolaikinėje visuomenėje? Juk dabar apie bendruomeniškumą ir altruizmą yra praktiškai nešnekama.

Visuomenėje tvyro nuolatinės, aršios, agresyvios konkurencijos dvasia. Visa tai prasideda labai anksti – dar mokykloje, vėliau universitetuose išryškėja dar labiau, o darbo rinkoje atsiskleidžia visu „gražumu“. Lipimas per galvas, lenkti į save nagai, naudojimasis kitais vardan savo asmeninių interesų... Nepažįstama? Ne tokios žmonijos visada siekė tikintieji, ne apie tokią žmoniją rašoma Šventajame Rašte.

Skiriasi ir požiūris į pačią žmogaus prigimtį, jo tikslus šiame žemiškame gyvenime. Tiek krikščionybėje, tiek islame, tiek judaizme žmonės visų pirma suvokiama kaip dvasiniai individai, kurių kūnas – tai tik laikinas biologinis darinys, ir prie kurio biologinių funkcijų ir įgeidžių neturi būti prisirišama, nes tai veda į sumaterialėjimą, gašlumą, egoizmą ir atsitraukimą nuo tikrųjų gyvenimo tikslų – dvasinio, moralinio ir intelektualinio tobulėjimo, tarnavimo žmonėms. Juk manau, kad sutiksite - niekada žmogus, kuris įkalintas savo pilvo ir kai kurių žemiau esančių kūno dalių poreikiuose, neskirs savo dėmesio bendruomenės gerovei ar moralinėms vertybėms. Kaip matome gyvenime, dažniausiai tokie žmonės būna suinteresuoti tik savo pačių asmeniniais interesais, kaip kuo gausiau prikimšti pilvą, kuo prabangiau ir patogiau gyventi, kaip gauti kuo įvairesnio sekso bei kitokių malonumų, patenkinančių biologinius poreikius arba savajį EGO (polinkis didžiuotis, būti geresniam už kitus).

Didžiosios abraominės religijos senai tai suprato, būtent todėl 7 didžiosios nuodėmės (godumas, puikybė, apsirijimas/persigėrimas, pavydas, kerštas, palaidumas ir tingėjimas) yra arba biologinio, arba egoistinio pobūdžio. Visos šios ydos užkerta kelią dvasiniam vystymuisi, o be to, pakankamai dažnai sugriauna ir fizinę sveikatą bei žmogų be laiko nuvaro į kapus. Pagal religines normas, biologiniai poreikiai turi būti patenkinami tik tiek, kiek reikia organizmo normaliam ir sveikam funkcionavimui, ir neturi tapti malonumo šaltiniu. Išalkai – pavalgei, pasisotinai, bet ne kemši iki apsirijimo vien dėl to, kad tau atseit „skanu“ ir „akys nori“.

Tuo tarpu satanizmas į visa tai žiūri priešingai. Satanizmas glosto biologinį individą pagal plauką – leidžia viską, kas tiktai fiziologiškai malonu, arba leidžia pasikelti savo ego kitų individų akyse ir pasijusti „mažuoju dievu“. A. Szandor La Vey „Šėtono Biblijoje“ teigia, kad bet koks šių destruktyvių žmogiškų polinkių ribojimas yra nereikalingas: seksu reikia užsiimti tiek, kiek tik patinka ir su kiek nori partnerių, valgyti galima ne tiek kiek reikia organizmui, o tiek, kiek tau yra malonu skanauti, būti godžiu ir pavydžiu yra gerai, nes leidžia vystyti savo ambicijas ir daugiau turėti, kerštas taip pat yra gerai, nes nereikia gniaužti emocijų ar apkrauti save mintimis, kaip nedorą žmogų atvesti į doros kelią, ir t. t.

Argi šiais laikais mes nematome, kaip ši pozicija, prisidengusi gražiais žodžiais, plinta visuomenėje? Juk nuolat girdime – neribok savęs, išlaisvink save, gyvenk dėl malonumų. Bet toks „išsilaisvinimas“ yra apgaulingas. Jis kaip tik įkalina žmogų jo biologiniuose poreikiuose, egoistinių trumpalaikių vienadienių džiaugsmų vaikymesi, ir užkerta kelią siekti bendruomeniškos gerovės, šalia savęs matyti kitus žmones, siekti aukštesnių moralinių ir dorovinių standartų.

Tai, kas įvardinta nuodėme, buvo religijoje uždrausta visai ne be reikalo. Nuodėmės – tai poelgiai, kurie tuo metu atrodo malonūs, bet ilgalaikėje perspektyvoje sugriauna gyvenimą ne tik pačiam individui, bet ir jo aplinkiniams žmonėms, o jeigu tampa masiniu reiškiniu – tai ir visai visuomenei. Satanizmas iškreipia žmogišką esmę ir paverčia žmogų tik dar vienu iš daugybės gyvūnų. Tiesa, protingesniu, gabesniu, bet vis dėlto – tik gyvūnu. Juk mums iš seno žinomas raguoto velnio įvaizdis iš tikrųjų yra ne kas kita, kaip žmogiškosios biologinės ir egoistinės (gyvuliškos) prigimties įvaizdis. Šėtonas nėra raguotas padaras– jis egzistuoja mumyse, kiekviename iš mūsų, juo yra įvardinama gyvuliškoji žmonių prigimtis, ir su ja tiek krikščionybė, tiek islamas ragina visą gyvenimą kovoti, siekti moralinių, bendruomeniškų ir kūrybinių vertybių, o ne prisirišti prie to, kas fiziologiška.

Tuo tarpu A. Szandor La Vey „Šėtono Biblijoje“ atvirai vadina žmones gyvūnais, tarsi žmonės neturėtų nei proto, nei sielos, nei aukštesnių idealų. Na, bet panašu, kad šiais laikais daugeliui tai yra priimtina ir siektina. Kiekvieną dieną matome, kaip mums siūloma įvairiais būdais patenkinti savo organizmą ir egoizmą, bet labai retai girdime, kaip būti doru žmogumi. Aišku, dauguma tų, kurie nori gyventi vien dėl asmeninių malonumų, nėra skaitę jokių satanistinių leidinių, niekad nėra girdėję apie A. Crowley ir A. Szandor La Vey, ir apskritai tokie straipsniai, kaip šis, jiems sukelia nustebimą ar net pasipiktinimą. Tai dar vienas įrodymas, kiek giliai tradicinių vertybių bei religijos griūtis yra paveikusi mūsų visuomenę.

Reikia atkreipti dėmesį į tai, kad priešingai nei giminiškas jai islamas (kurio pozicijos tradiciškai musulmoniškose šalyse yra labai stiprios), krikščionybė yra religija, šiuo metu esanti labai sunkioje būklėje. Manau, nedaug suklystume pasakydami, kad krikščionybė labai sparčiai nyksta ir ateityje jos gali nebelikti.  Faktai akivaizdūs - šiuo metu iš tiesų tikintys ir pagal religinę moralę gyvenantys krikščionys daugelyje tradiciškai buvusių krikščioniškų šalių sudaro mažumą. Krikščionių religija dabar nevaidina reikšmingo vaidmens didžiosios dalies visuomenės narių gyvenime. Lietuva, kuri tradiciškai buvo šalis su labai stipriomis krikščioniškomis vertybėmis, yra akivaizdus pavyzdys to, kokia katastrofa ištiko krikščionybę XX amžiuje. Tikinčiųjų visuomenės narių vis labiau mažėja, o didelė dalis save laikančių krikščionimis negalėtų net išvardinti 10 Dievo įsakymų ir nė karto gyvenime nėra net atsivertę Biblijos. Tai apie kokį krikščioniškumą galima kalbėti? Švęsti Kalėdas ir Velykas (ypač kai tas šventimas apsiriboja brangių dovanų pirkimu ir masiniu persivalgymu bei girtuokliavimais) nėra krikščionybės esmė. Ne šventės ir vienkartinis nuėjimas į bažnyčią „pasižiūrėti į kaimynus“ daro žmogų krikščioniu. Krikščionybės esmė yra tradicinės moralės laikymasis ir pastangos tapti doru žmogumi, siekis padėti aplinkiniams tapti dorais. Ar daug to beliko šiais laikais?

Pabaigai norėtųsi pacituoti vieną labai vaizdingą citatą iš „Šėtono Biblijos“ pratarmės, parašytos Bertono Vulfo, kuris A. Szandor La Veyaus šėtono bažnyčioje užėmė aukšto rango „dvasininko“ vietą:

„Pavergti žmonės sutraukė savo grandines. Seksas vešliai suklestėjo, kolektyvinis geidulingumas prasiveržė kine, literatūroje, gatvėse ir namuose. Žmonės šoka apsinuoginę kaip iki juostos, taip ir žemiau. Vienuolės užmiršo savo tradicijas, apnuogino kojas ir per Missa Solemnis (Iškilmingąsias mišias - vert.) šoka Roką, kurį La Vėjis sugalvojo kaip pokštą. Visi be galo ieško pasilinksminimų, rafinuoto valgio ir vynų, nuotykių, malonumų visur ir tuoj pat. Žmonija nebenori laukti kažkokio pomirtinio gyvenimo, kuris žadamas kaip atlyginimas tyrai ir skaisčiai (skaityk: asketiškai ir niūriai) sielai. Visur viešpatauja neopagonybės ir hedonizmo dvasia. Ja persisunkę platūs ryškių individualybių sluoksniai - daktarai, juristai, inžinieriai, mokytojai, rašytojai, brokeriai, nekilnojamojo turto agentai, aktoriai ir aktorės, masinėse informacijos priemonėse dirbantieji žmonės... “

Verta atkreipti dėmesį į tai, kad šios eilutės rašytos 1976 metais. Per beveik 40 metų mūsų visuomenėje atsirado dar ne tokių originalių „saviraiškos“ būdų... Ar A. Crowley ir A. Szandor La Vey būtų patenkinti šiuolaikine žmonija? O Jėzus ir Mahometas ar džiaugtųsi visu tuo? Atsakykite sau į šiuos klausimus patys.
2013-05-21 23:22
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 7 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-25 06:28
Exmortis
Hail Satan!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-25 17:32
Bakenbardas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-25 15:23
sf
sf
Labai gera esė. Mintys išdėstytos logiškai ir nuosekliai.

Autorius labai įžvalgiai parašė: „Aišku, dauguma tų, kurie nori gyventi vien dėl asmeninių malonumų, nėra skaitę jokių satanistinių leidinių, niekad nėra girdėję apie A. Crowley ir A Szandor La Vey, ir apskritai tokie straipsniai, kaip šis, jiems sukelia nustebimą ar net pasipiktinimą“.

Ką gi... Nemažai ankstesnių komentarų kaip tik tai ir įrodo.

Ir apskritai... Toks įspūdis, kad kai kurie žmonės visiškai nesugeba įsigilinti į tekstą ir tinkamai interpretuoti išdėstytas mintis. Žiūri į knygą ir mato špygą. Ne kitaip.

Labai teisingos yra tokios autoriaus mintys: „Tikinčiųjų visuomenės narių vis labiau mažėja, o didelė dalis save laikančių krikščionimis negalėtų net išvardyti 10 Dievo įsakymų ir nė karto gyvenime nėra net atsivertę Biblijos. Tai apie kokį krikščioniškumą galima kalbėt? Švęsti Kalėdas ir Velykas (ypač kai tas šventimas apsiriboja brangių dovanų pirkimu ir masiniu persivalgymu bei girtuokliavimais) nėra krikščionybės esmė. Ne šventės ir vienkartinis nuėjimas į bažnyčią „pasižiūrėti į kaimynus“ daro žmogų krikščioniu“.

Iš tiesų puikiai parašyta. Autoriaus mintys tiksliai iliustruoja dabartines realijas. Tekstas stiprus ir įtikinamas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-24 18:14
Erla
,,tradicinėmis religijos vertybėmis''- temos problematika religiją priešpastatant satanizmui ir autoriui ginant religines vertybes man neįtikinamas.
Kokia vertybė inkvizicijos kankinimai, bažnyčios turtų kaupimo manija krikščionybės istorijoje? Islamas, judaizmas-vien tik gėris??? Kuo tas tradicinių religijų ,,gėris'' skiriasi nuo satanizmo? 3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-23 07:27
Marquise
"pasikabinę brangius kaklaraiščius" -> pasikabinę? :)

Pradžioje ženkliai per daug kartojasi satanizmas/satanistai. Suprantu, kad nelengva sugalvoti šiam žodžiui alternatyvą, tačiau pasikartojimas smarkiai "kerta per" stilių.

"Šėtono pavadinimas yra kilęs iš žydų kalbos žodžio, reiškiančio prieštaravimą, nepaklusimą" -> gražiai įterpta į tekstą, tik bėda, kad čia tik vienas iš nelabojo vardų, o tų vadų reikšmės ganėtinai skiriasi, taigi gal nelabai galima taip absoliutinti, ypatingai, kai toliau minimas jau Liuciferio vardas, bet reikšmė nutylima.

"dabar apie bendruomeniškumą ir altruizmą yra praktiškai nešnekama" -> o kur visi paramos, pagalbos projektai, pradedant beglobiais šuniukais, baigiant sunkiausiais ligoniais? Negalim sijoti tik savo temai palankių faktų.

Vietomis norėtųsi šiek tiek glaudesnio ryšio tarp pastraipų, nuoseklesnio dėstymo, nes vietomis mintis gana smarkiai šokteli. Taip pat kai kur galima būtų nutylėti taip, kaip yra šiuolaikinėje visuomenėje, pateikiant vien tradicinio ir satanistinio tikėjimo teiginius/ dogmas - nebūtina viską pasakyti skaitytojui, ypatingai, kai yra akivaizdu tai, kas norima pasakyt.

Šiaip nebloga esė: įdomi tema ir gana išsami argumentacija.

IV
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 21:20
asmodeus mortuus
Ne , tikrai negalima taip teigti, kad "nuodėmės" entuziastingai ir džiaugsmingai palaikomos būtent dabar. Kaip tik atvirkščiai. Mažiau žudynių. Medicina. Socialinės struktūros. etc. etc. Didesnė saviraiškos laisvė. Iš to - taip, daug kitokių laisvių :). Bet moralinis žmonijos veidas iš esmės nepasikeitė. Nes veidas - pakeitimo operacijos sudėtingos ir ne visiems prieinamos. Noro irgi reikia , ne tik pinigų :) Ir nereikia Romos nuosmukio laikų kišti. Štampas tik. Žmogiškosios nuodėmės klestėjo visada . VISADA . Jų esmė - būti, išgyventi, daugintis, turėti.Arba įgimta BAIMĖ - nebūti, negyventi, nesidauginti, neturėti. Ir tos baimės nenugalės jokia teologija jokie kodeksai jokie priesakai.  Primityvu ? Pagalvokite apie tai. 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 21:14
47965
europoj žmonės gan gerai sugyvena
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 20:57
Le Hawk
Visada buvo visko, bet faktas toks, kad dar niekada nodemės neturėjo tokio masinio, džiugaus ir entuziastingo palaikymo, koks yra dabar. Na, tiksliau buvo - Romos imperijoje prieš galą. O visuomenės nuomonė lemia labai daug: viena, kai žmogus daro kažką neigiamo, ir žino, kad už tai bus žmonių pasmerktas, ir visai kas kita, kai žmogus žino, kad už tuos veiksmus jo ne tik nepasmerks, bet netgi paglostys.

Tai, kad žmogiškoji prigimtis visada ir visais laikais buvo linkusi į hedonistinį savęs ir savo žemųjų poreikių išaukštinimą (ir religijos tai LABAI GERAI suprato), dar nėra priežastis teisinti save (taikau ne jums, o kalbu apskritai), tylėti ir apsimesti, kad viskas nuostabu. Nes toli gražu taip nėra.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 20:46
asmodeus mortuus
Kaip deklaruotos katalikėmis personos laikosi 10 dievo įsakymų mes matėme puslapyje - komentaruose ir bendravime. Kaip energingai laikosi. HO HO HO HO
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 20:41
asmodeus mortuus
O prie ko čia šiuolaikinė visuomenė ? A ? Visada buvo TAIP PAT ir TAS PATS. Dejuok nedejavęs. Taip pat buvo kai Kainas broliuką mylėjo. Tas pats buvo kai Gilgamešas per kalnus lipo. Taip pat buvo kai Arguna beždžiones vaikė. Kristus su Mahometu mat būtų nepatenkinti. HO HO. O savomis visuomenėmis jie buvo patenkinti ? Taip? Šėtonas ( tai prigimtis žmogiškoji - jei jau nepatinka kanopos ir uodega )Visada. Visur. Ir bus per amžius amžinuosius. Amen.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 20:12
Atėja
Aš esi katalike ir tai prisipažįstu, laikausi 10 įsakymu ar bent stengiuosi jų laikytis
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 20:09
Le Hawk
P. S. čia Exorcistui.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 20:09
Le Hawk
Gerbiamasai, man atrodo aiškiai yra parašyta, kad šėtonas yra biologinės, egoistinės, žodžiu - pripityviosios žmogiškos prigimties ĮVAIZDIS, o ne pagoniškas pelkių kipšas ar laumė, kuris atseit daro viską už žmones. Su Dievu taip pat - Dievas ne kažką daro ar nedaro už žmones, o yra aukščiausia tiesa, absoliutas, THE REASON, ir žmonės paprasčiausiai arba elgiasi pagal amžinąsias taisykles, išreikštas 10 Dievo įsakymų pavidalu, arba ne. O jūs paprasčiausiai viską suprimityvinate ir bandote žmogui įbrukti tai, apie ką jis net nerašė.

Panašu į tokį variantą, kai žmogus nevirškina krikščionybės, kurios įvaizdį pats sau ir susigalvojo. Ar kartais nebūsite iš tų, kurie galvoja, kad Dievas - tai senis ant debesies?

O kad Biblija ne melas, senai įrodyta protingesnių žmonių už mane ir jus. Biblija pagrinde yra ne mitologinė knyga, o aprašanti realius istorinius įvykius, realiai egzistavusių valstybių, imperijų, tautų gyvenimą ir tais laikais vykusius religinius įvykius. Ypač tai ryšku Naujajame Testamente, kuris parašytas jau tais laikais, kai istorija buvo labai gerai fiksuojama ir datuojama. Romos imperijos Judėja, "Ciesoriaus", dviejų bendravardžių Erodų ir Pontijaus valdymas, po to sekęs Jeruzalės sugriovimas, pirmųjų krikščionių misijos ir religijos plėtra Romos imperijos miestuose... Visi šitie įvykiai, jei nežinojote, yra apšašyti toli gražu ne vien Biblijoje. Tai kaip gali knyga, realiai atspindinti laikmetį, būti melas?

Kaip gali būti melas tas moralinis mokymas, kuris tapo penkių milžiniškų civilizacijų (pagal S. Huntingtoną - Vakarų, Ortodoksų, Islamo, Lotynų Amerikos, Judėjų) šimtamečiu pagrindu? Tai gal ir religinės moralinės normos melas? O kaip turėtų būti teisingai - žudyk, paleistuvauk, vok?
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 20:07
Atėja
Jei visai paprastai nemokšiškai , man satanizmas tai velnio kultas, garbinimas, netgi žmonių aukojomas, na, vienareikšmiškai - blogis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 18:11
Tėvas III
Le Hawk, skirtumas tarp manęs ir tavęs yra toks: man neegzistuoja nei Dievas, nei velnias, o tau priešingai. Ar tau nekyla klausimas: kodėl paskui kiekvieną tikinį sekioja šėtonas, bet nesekioja paskui netikintį? Atsakysiu: todėl, kad tikintys žmonės, patys to nepastebėdami, maitina šėtoną iš savo delno. Taip, šėtonas yra jūsų augintinis, nes be tikinčiųjų neegzistuotų ir šėtonas. Jis paprasčiausiai nugaištų. Ar nori ginčytis?

Paprasčiausiai yra žmonės: darantys gerą ir blogą.

Kiekvienas iš mūsų skirtingose situacijose gali pasielgti gerai arba blogai. Tai priklauso nuo mūsų pačių pasirinktų sprendimų.

Blogis, kuris išplaukia iš įprasto mąstymo ir yra padaromas įprasto mąstymo yra norma, ne išimtis.( Ervin Staub )

Kai tu padarai ką nors gerą, ar tu tai padarai ar Dievas? Jei Dievas, tai už kokius nuopelnus tu pateksi į "rojų"? Tas pats ir su blogiu. Kai tu padarai ką nors blogą, ar tu  padarai tai pats pasirinkdamas blogą sprendimą ar šėtonas? Galvodamas, kad kažkoks tai šėtonas tave suviliojo pasirinkti blogą sprendimą, tu paprasčiausiai atsikratai atsakomybės(bent jau puse jos dalies) ir suverti savo kaltę ant vargšelio kipšo. Kitaip tariant, nusiplauni rankas. Kažkas panašaus, kai pagauti vaikai nusikaltimo vietoje pradeda rodyt viens į kitą pirštais.

Sakai: kokie blogi dabar žmonės.
Bet juk žinai, kad medį atskirsi iš jo vaisių. 2000 metų krikščionybės ir kitokio brūdo - štai ir pasaulis kokį šiuo metu turime.

O ir ko norėti, kad pasaulis pasikeistų, jei didžiausias pasaulyje melas "biblija", yra laikoma didžiausia pasaulyje "tiesa". Tuo tarpu, kai tyra tiesa yra apšaukiama melu. Kai teismuose(daugelyje šalių, net Amerikoje) nusikaltėliai padėję ranką ant didžiausios pasaulyje "tiesos", prisiekia sakyti tiesą ir tik tiesą.
Kai tokie žmonės kaip buvęs "demokratinės" Amerikos prezidentas Georgas Bushas pasako, kad jis nemano, kad ateistai turi būti laikomi piliečiais, o Billas Clintonas pasakė, kad jis nemano, kad kas nors turi teisę į laisvę nuo religijos. Ar šis pasaulis nėra išsigimęs?

Vietoj to, kad tu pats bandytum ką nors šiame pasaulyje keisti, tu baksnoji į kažkokį tai šėtoną ar jo šešėlį pirštu. Ar tau nerūpi tikros pasaulio problemos, jas sukeliančios priežastys ir būdai kaip nors jas spręsti, vietoj to, kad baksnoti šėtono pirštu į kokia nors vienas kitą mylinčių gėjų porelę?

Kiekviename kaime yra fakelas – mokytojas: ir gesintuvas – dvasininkas.( Victor Hugo)


Pagalvok truputi. Neturiu laiko plačiau, o norėtųsi. Pabaigai:

“Keista yra mūsų situacija čia, ant žemės, kiekvienas iš mūsų atvyksta trumpam vizitui, nežinodamas kodėl, dar kartais atrodo trokšta tikslo. Bet stebint mūsų kasdienį gyvenimą yra vienas dalykas, kurį mes tikrai žinome: kad žmonės yra čia dėl kitų žmonių, nuo kurių šypsenų ir  gerovės, mūsų sava laimė priklauso.”( Albert Einstein )
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 14:43
forehater
He he he pralaimintis gerą įžvalgą po kūriniu paliko - niekas nebenori senomis tiesomis tikėti. Beskaitant mintis apie apsirijimą kilo: šiais laikas į mūsų maistą tiek daug visokio šlamšto dedama, kuris verčia žmones valgyti, nors jie jau pasisotino. Gal iš tiesų metas pradėti melstis šėtonui? Ko gero, pernelyg giliai esame įklimpę. Et, gerulis šitas vis tiek, jei ir su viskuo, kaip anas kolega skaitytojas nesutiko. Rašyk ir toliau taip įdomiai, bus peno smegenims ir diskusijoms. Ir jei kas pis protą, tegu bent kartą prisimena 10 įsakymų ir, kiek iš jų dorai laikosi. Aš tai nesilaikau.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 01:25
pralaimintis
Matai tame tai ir problema, kad niekas nebenori gyventi pagal kažkieno kito valią šiais laikas. dėl to ir kilo visos revoliucijos :))) kaip krikščionišką žmogų gerbiu autorių kalbėti apie tai, kas jam rūpi. blogiausia - kai geri žmonės dėl blogio apskritai nieko nedaro, o tekstų galia yra gana stipri, kai kada jie netgi apverčia aukštyn kojomis ne tik pavienių žmonių bet ir ištisų tautų mąstymą. linkiu, kad galbūt jei nebūtinai šis, tai kiti tamstos ateities darbai judės ta linkme ir vers žmones susimąstyti. potencialo tikrai yra, belieka rasti bendraminčių :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 01:11
Le Hawk
Na, čia tik hobis. Mano išsilavinimas, darbas ir visa kita yra gana toli nuo religijos. Bet tam, kad būtum krikščioniu, nebūtina nei būti kunigu, nei religijotyrininku. Dievas yra visiems, kurie nori gyventi pagal jo valią.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-22 01:07
pralaimintis
Tekstą neprailgo skaityti. Pasigedau išnašų į kai kur netgi labai kategoriškus teiginius. Jei tai esė, gal jam ir nereikia jų, tačiau skambėtų kur kas įtikinamiau. Sunku vertinti religijas, kai pats mąstau ateistiškai. Ko gero priklausau tai kartai, kurią pamažu užvaldo autoriaus nagrinėtas satanizmas. Savaitgaliais nusigeriu, žiūriu porno filmus, masturbuojuosi juos bežiūrėdamas, kartais pavydžiu už mane sėkmingesniems visko ir noriu, kad jie pasigautų kokią venerinę ligą. Kita vertus, kartais padedu visiškai nepažįstamiems žmonėms kiek galiu be jokio atlygio, stengiuosi būti draugiškas ir linksmas, nekenčiu smurto ir kažkaip niekad nemėgau pinigų, visuomet sakiau, kad jie yra blogis ir nieko gero žmogui neatneša apart galvos skausmo. Kur tokiam pasaulyje galėčiau save pozicionuoti? Tokių satanistų visais laikais buvo. Buvo ir Stalino bei Hitlerio laikais, buvo ir senovės Romoje, kai vyko orgijos ar didžiulės puotos, ar Versalio rūmuose valdant karaliui saulei. Ta dalis visuomenės visuomet egzistavo, tik vargšai žmonės to negalėjo sau leisti, o dabar visi lygūs, visi gali. Gal mes iš tiesų esam tik gyvuliai? et, tingiu daugiau rašyti. Tekstas įtaigus, raiškus, greitai skaitosi, tačiau palieka labai pesimistišką pasaulio įvaizdį. Ponas, gal religiotyrininkas būsite? Ar čia šiaip - hobis? Apie religijas rašyti, tai yra.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą